Tuesday, May 25, 2010

anti-sampah

Aku memang tak puas hati betul dengan masalah sampah kat condo aku ni.
dah lama dah aku perati.

Sampah yang betul-betul sampah

yang ni aku tak tahu la kenapa, yang aku tahu, makhluk dalam rumah ni memang tahu buat sampah, pastu pakat lumba-lumba nak buat koleksi, siapa dapat kumpul sampah paling banyak, dia otai rumah. Tempat masak ditukar jadi tempat simpanan koleksi-koleksi tersebut.

Bila dah penuh ruang dapur, muka sama je yang buang sampah tu, tak perlu tanya la siapa yang buang. he he.

Aku rasa tong sampah kat depan Mega tu lagi clear kalau nak dibandingkan dengan dapur condo nie. Luar condo dalam setinggan.

Sampah buatan

yang ni pelik sikit, asalnya bukan sampah, sangat berguna plak tu.
Masing-masing guna buat balut badan, kasi tak terdedah aurat.
bila benda tu dah tak suci, masuk blender.

Siapa yang putar blender tu? Korang tak payah nak tanya. he he.

bila da suci balik, masing-masing masuk pulak pertandingan bina Banjaran Himalaya kat Middle East. Paham-paham jelah.

jadikan bilik kosong sebagai lokasi. Asalnya bilik study. Hempeh.

Pembakaran sampah

yang ni aku betul-betul tak puas hati, walaupun aku sendiri mengamalkan gejala pembakaran sampah ni, tapi aku anti betul dengan makhluk yang bakar sampah dalam toilet, lepas geram sambil bakar sampah.Bajet cool.

Tempat pembakaran sampah hanya dalam bilik 'hazen' dan diruang legar sahaja. Ada faham?

take note wahai makhluk-makhluk sekalian.

11 comments:

-hazen said...

palahotak!

aku tak pernah bagi pun sesi membakar diri dan duit dalam bilik aku.

AKU TAK PERNAH BAGI!!!!!!!!!!!

paham tak?

-aMiR SYuKRi- said...

pembakaran sampah tu mmg aku x puas ati..

dah r bsuk...tambah bau dadah tu plak..busuk kuase 2 r jd nye...
huhuhu...

-hazen said...

aku tak kesah pun bakar2 ni. serius.

tapi kalau boleh, pas bakar2 tu.

doakan aku mati dalam iman cukup la.

huhu.

Berd said...

i like!

cilake.

wala' said...

bau busuk datang dari blog berd kot.. hahaha

-hazen said...

banyak taik belog tu.

haha.

~ChAlOk~ said...

-hazen : tp asal tem membakar tu ko senyum je?
insyallah,bila ko da nazak t aku doa laa.

-aMiR- : oit,kasar nampak.

berd : asal cilake plak,terasa ke?take note okeh...ha ha

:.Qushayyi.: said...

Haha.
aku cadangkaan korang upah MPK angkat sampah korang..
bagi dia gaji..apacam?

~ChAlOk~ said...
This comment has been removed by the author.
~ChAlOk~ said...

bgus gak ko muncul kat sini..
baik ko je yg wat keje tu..
dpat gak pahala sketul dua...
amacam...?

:.Qushayyi.: said...

Nanti aku tolong laa.
aku tlong mana yg patut..